Sista stoppet i Phu Quoc

Efter tre nätter på Salinda Resort  var det dags för den tredje och sista etappen på vår resa. De sista 6 nätterna bokade vi på La Veranda Resort som även den ligger i Duong Dong längs Long Beach. Vi hade som sagt gärna stannat ett par nätter till på Salinda men det var helt fullbokat så det blev till att flytta.

Så här blev vi välkomnade på La Veranda.

Vårt nya hotell var helt annorlunda mot de två tidigare vi bott på under resan. Det här hotellet är byggt i gammal fransk kolonialstil och restaurangerna ligger utomhus med enbart takfläktar. Man sitter och äter på en enorm veranda, därav namnet.

Även här fick vi himmelssäng

Vår egna veranda

Det här var det första hotellet där vi faktiskt låg på stranden och även badade i havet. Här kunde man också promenera längs stranden och titta på folk.

You are welcome..😂

Hello fish!

På den här stranden upplevde vi många vackra solnedgångar

Dag 2 på La Veranda tog vi en härlig spa-behandling med massage och jacuzzi efteråt. Jättehärligt!

Jacuzzi för två 💜

Coolt trapphus i ett av husen

Baren på La Veranda

En del av den stora verandan

Lite Hair Remoual By Taread? 😂

Sådana här gångar ledde mellan de olika byggnaderna på hotellet

👌👌

Den här kvällen tog vi en fransk avsmakningsmeny... Ingen höjdare alls. Började med en äcklig makrill...🤢

Nästa dag kände vi för att lämna hotellet lite så vi tog en taxi till Starfish Beach som ligger i norra delen av ön.  Det var skönt att komma ut lite och se någonting annat. Resan dit var ganska så skumpig och långsam på slutet då vi åkte på en lerväg men till slut kom vi fram. Stranden var kul att se men precis som resten av ön låg det sopor här och där och stranden kryllade av ryska turister som lyfte upp sjöstjärnorna och poserade.

På väg till Starfish Beach

Vackra sjöstjärnor

Det låg fiskerestauranger i hus på pålar

Vätskepaus på en restaurang

Tillbaka på hotellet blev det en gammal hederlig club sandwich 😋

Solnedgångarna på stranden var magiska 😍

Vietnamesiska vårrullar

Följande dag blev ytterligare en dag på stranden. Behöver jag säga att vi var avkopplade?

Vätskepaus

Solnedgång med rosa bubbel 👌

😍

Magiskt ljus efter solen gått ner

Middag på ett lokalt ställe på byn

Hamberger 😂

Japp, här tog resan slut. Sammanfattningsvis kan jag säga att vi kommer inte att resa tillbaka till Phu Quoc. Det har bara varit turistort i några år och det känns som om man inte hänger med i den snabba utvecklingen. Speciellt inte när det gäller sophanteringen. Jag har aldrig varit på ett skitigare ställe och stranden på sydöstra delen av ön som jag skrev om tidigare var det värsta jag har sett. Hotellen var jättefina men man tröttnar på att vara på en hotellanläggning hela dagen. Det var faktiskt skönt att åka hem och vi var avkopplade på gränsen till uttråkning. Men kanske man får ordning på problemen så småningom. Linbanan var verkligen kul att få uppleva annars hade en vecka räckt gott och väl. Snart bär det av på nästa resa till ett gammalt stamställe. Mer om det kommer om ett par veckor.