Road trip till Västkusten

För en gångs skull har jag varit på bilresa inrikes istället för att flyga omkring och den här gången var det dags för en liten tripp till hemstaden Göteborg bl a. Vi startade vår resa dagen innan Midsommar för att hinna lämna Sigge hos min mamma i Göteborg innan vi skulle vidare till Midsommarfirande på Tjörn.

Sigge vilar upp sig under resan

Vi kom fram på kvällen och blev bjudna på färska räkor hos min mamma sedan fortsatte vi till ett hotell som jag ville passa på att prova när vi hade bil; Radisson Blu Riverside Hotel. Hotellet ligger i Lindholmen på Hisingen men utsikt över hamnen och Älvsborgsbron. Jag hade bokat en juniorsvit som var jättestor och fin. Faktiskt större och trevligare än när vi hade bokat en svit på At Six i Stockholm för några veckor sedan.

Kul öl i minibaren

Världens längsta balkong

Hotellet har en kul design och en stor takterrass med bubbelpool. Jag återkommer gärna vid ett annat tillfälle när vi har lite mer tid. Man kan ta båt över till stan så man behöver inte bo mitt i smeten.

Härlig takterrass

Midsommaraftonen startade med en god frukost innan vi satte kurs mot firandet på Tjörn tillsammans med goda vänner.

Tjörnbron

Det var hundra år sedan jag var på Tjörn men det var lika vackert som jag mindes det. Kl.14 skulle det allmäna firandet börja vid festplatsen men exakt kl.14 började det regna sedan höll det på hela dagen och kvällen.

Japp, festligt värre!

Vi promenerade tillbaka till huset igen och åt sillunch. Mycket trevligare!

3-kamp i regnet

Smarrig efterrätt

Dagen efter var det sol och halv storm men skönt när man satt i lä. Vi tog en promenad ner till havet. Så himla vackert!

Uteplats i lä

Efter ett härligt dygn i goda vänners lag begav vi oss tillbaka till Göteborg igen. Vi hade bokat en lägenhet på Engel Apartments som ligger på Engelbrektsgatan i Göteborg. Supercentralt och bra lägenheter. Vi har bott där flera gånger förut. Gångavstånd till det mesta. Vi åt middag hos min mamma igen på kvällen. Trevligt! Sedan var vi trötta och somnade tidigt. Dagen efter skulle David med kompis samt våra vänner komma till stan eftersom vi alla skulle på Coldplay på kvällen. Vi åt en gemensam middag på en av mina favoritrestauranger i Göteborg; Humm. Supertrevligt! Vi var 10 personer som åt tillsammans och sedan dök det upp ytterligare vänner.

Poulina och Karina

Vädret hade varit totalt opålitligt hela dagen med skyfall som avlöstes av sol så vi garderade oss med regnkläder och traskade till Ullevi. Vi hade tur för det kom bara några droppar under konserten. Behöver jag säga att Coldplay var GRYMMA!!!!!

Mörka skyar över Ullevi

Tjoho!

Dagen efter hämtade vi den lilla vovven och körde hem till Stockholm igen. En härlig resa till Västkusten i goda vänners lag trots det skumma vädret.