Korfu och Kotor

Resan fortsätter mot den grekiska ön Korfu då vi beger oss norrut igen. Vi får se fantastiska vyer på vägen dit. Här är några magiska ögonblick.

Framme på Korfu tog vi en strandtur till ett härligt ställe norr om Korfu stad där vi inledde med att äta den godaste grekiska lunchen som jag ätit på länge. Mums! Jag har varit på Korfu tidigare och kände inget behov av att kuska omkring och titta på sevärdheter.

Restaurangen hörde till semesteranläggningen Verde Blu och låg med en fantastisk utsikt över havet och med höga berg i bakgrunden.

En härlig dag! Dagen efter kom vi till den lilla pittoreska staden Kotor i Montenegro. Jättespännande då jag aldrig besökt landet tidigare. Ett fantastiskt landskap mötte oss när vi drog isär gardinerna på morgonen. Det kändes nästan som att vara i Norges fjordar. Otroligt vackert!

Här kunde inte fartyget gå in till kaj utan vi fick ta deras småbåtar in till stan. Vi hade inte bokat någon utflykt utan ville själva ta oss runt i Kotors gamla stad vilket vi gjorde under några timmar. Jättemysigt!

Även vägen ut ur bukten var otroligt vacker.

På kvällen var vi på en trevlig vinprovning av italienska viner ombord.

Detta var kryssningens sista stopp och nästa dag var det dags att kliva av efter en händelserik vecka ombord. Nu väntade ett par dagar i Venedig vilket jag berättar mer om i nästa inlägg.