Teneriffa med mamma

Mamma och jag var en vecka på Teneriffa i ibörjan av februari. Det är fjärde året i rad som vi reser tillsammans till just Teneriffa. Jag älskar verkligen ön. Har säkert varit där över 25 gånger i och med att Mattis föräldrar bodde där tidigare men jag har fortsatt att åka dit för den oslagbara strandpromenaden som sträcker till flera mil, för det härliga klimatet och för att det är rent och välordnat till skillnad från t ex Phu Quoc. Dessutom är det väldigt handikappvänligt så det är många äldre och rörelsehindrade som väljer att åka dit. Vi hyrde även i år en scooter till mamma. Perfekt!

Lunchutsikt i Fanabe

I år hade jag bokat ett hotell i Fanabe så det var ett nytt område för mamma att bo i men det är ju kul med lite omväxling. Jag hade bokat en juniorsvit på Guayarmina Princess. Vi hörde till en Platinumavdelning som gjorde att vi slapp äta med en miljard människor vid frukosten och vi hade även en liten pool på en takterrass som enbart de i Platinumavdelningen fick använda. Väldigt skönt då hotellet visade sig vara gigantiskt.

Fantastisk solnedgång första kvällen 😍🙏

Dag två fick vi mammas scooter levererad till hotellet och vi tog en tur längst strandpromenaden. Jättehärligt!

På tur 😀

Vackert längs strandpromenaden 😍

Det blev en sen lunch flera timmar senare på en favorit i Las Americas 👌

Hur vackert?

Dryckespaus på tillbakavägen. Det blev en lång dag och jag gick ca 18.400 steg.💪

Kvällens middag 👌

Nästa dag var det mycket sand i luften och varmt då det kom sandvindar från Afrika. Vi ville ut längs promenaden igen men tog en sväng åt andra hållet för att se något nytt. Vi hade tur och hittade jättemysiga ställen. Först shoppade vi loss på ett shoppingcenter som vi hittade. Sedan satte vi oss på en jättemysig uteservering och tog ett glas cava. Supermys!

Sand i luften

Efter en dryckespaus fortsatte vi lite till längs promenaden och hamnade på en urmysig restaurang där vi åt lunch.

Lunch på Acanto

Fina karaffer på Acanto

Restaurangen utvändigt

Mycket sand i luften och stickigt i ögon och näsa

På kvällen gick vi tvärs över gatan och åt middag på Sunwing men det var ingen höjdare tyvärr.
Dagen efter var det klarare och lite svalare så det gick att andas igen. Vi tog en sväng mot las Americas igen och hamnade på Pompei där vi åt en god lunch.

Yummie! 😋

På väg tillbaka blev det en dryckespaus på La Terrazza del Mare.

Härlig utsikt 😍

Vi kom tillbaka till hotellet lagom till solnedgången.

😍🙏

På kvällen åt vi middag på hotellet och det var inget vidare. Man var tvungen att betala för en 3-rättersmeny fast vi inte ville ha det och de la på en massa tillägg på priset så den middagen kostade skjortan. Ingen mer middag där med andra ord...

Nästa dag stannade vi på hotellet och började dagen med ett SPA-besök direkt efter frukosten. Jättetrevligt. Därefter låg vi på takterrassen och solade. Skönt efter allt promenerande de första dagarna. På kvällen åt vi middag på vår favorit tvärs över gatan som alltid levererade bra mat, Mamma Mia.

Dagen efter var vi ute på språng igen. Vi shoppade lite till och sedan satt vi ett bra tag på La Hacienda och kollade på folk.

Innergården på La Hacienda

Vi promenerade och hittade ett helt fantastiskt ställe! En restaurang med magisk utsikt och vi fick bästa bordet. Helt underbart ställe som heter La torre del mirador. Wow, vilket ställe!

Paella på finaste restaurangen! 😍

Fina detaljer

Man ser stranden på andra sidan

Inte bara var det här en helt fantastisk restaurang - i samma område hittade vi ännu mer rolig shopping. Ni fattar att jag trivdes. 😂 Mätta och glada tog vi oss tillbaka till hotellet och höll oss i Fanabe resten av kvällen.

Vårt jättehotell på kvällen

Vår sista dag låg vi vid poolen igen så att man inte skulle komma hem alldeles blek.😂 En härlig dag.

Utsikt från balkongen

Sista kvällen blev det middag på Mamma Mia igen.

Smaskig förrätt på Mamma Mia

Nästa dag packade vi det sista och åkte hem till Svedala. Vi hann hem innan den värsta sandstormen drabbade ön och innan Coronaviruset slog till. Men jag längtar redan till att komma tillbaka till min favoritö.