Träning och kameler

Japp, då har man varit på sitt livs första träningsresa! Jag lyckades lura med mig Matti på en 5-dagars Training Camp i Ajman med Sabina Dufberg som är känd från Biggest Loser bl a.
Vi flög från Arlanda till Dubai med Emirates och landade jättesent så att vi kom fram mitt i natten. Inte optimalt men som tur var blev nästa morgons träningspass framflyttat en timme så att vi skulle hinna sova lite.

Stjärnhimmel på Emirates

Vi blev upphämtade på flygplatsen av Sabinas sidekick och vår reseledare Morgan Segerberg, en helskön kille som tog väl hand om oss. Vår destination var Ajman som är det minsta av de 7 emiraten. Resan gick ganska så snabbt och vi fick äntligen våra rum och fick hoppa i säng. Vi hade uppgraderat oss till en svit på 90 kvadrat på vårt fina hotell Ajman Saray så boendet var det inga fel på. Vi vaknade upp nästa morgon till en vacker vy.

Underbar utsikt

Efter lite frukost var det dags att träffa Sabina och Morgan och få lite information samt köra det första passet som var på en terrass. Härligt! Nu var vi igång! Efter passet gick vi till rummet och bytte om och gick ner till poolen och solade lite samt åt en god lunch. Kl.17 var det dags för dagens andra pass som också var ute fast på en konstgräsplan. Jättebra träning!

Vacker solnedgång

På kvällen hade vi gemensam middag med gruppen som bara bestod av 11 deltagare samt Sabina och Morgan. Vi var ganska möra efter resan och dagens aktiviteter så vi gick och la oss ganska tidigt. På natten blev jag magsjuk men tränade ändå två pass nästa dag. Tyvärr hade jag inte packat med mig någon vätskeersättning men jag fick en av Morgan som även var gruppens apotek.

Dag 3 kändes magen bättre men då klantade jag mig riktigt ordentligt. Efter ett pass på stranden gick jag och tittade upp på hotellet för att försöka lista ut vilken balkong som var vår och plums så ramlade jag ner i en fontän! Herregud så roligt det måste ha sett ut. Handdukskillen kom genast fram med en handduk och bad om ursäkt precis som om det var hans fel att jag ramlade i. Superpinsamt! Typiskt mig tyckte Matti. Nåväl, ingen skada skedd förutom onda knän men det får man bjuda på. När vi kom tillbaka ner till poolområdet skrattade handdukskillen och sa att han bara hörde ett skrik och sedan låg jag i fontänen. Kul att man kan glädja någon. Hahaha! 😂

Min fontän

På eftermiddagen tog vi en promenad på cornichen som är Ajmans strandpromenad. Den var inte speciellt mysig men det var skönt att komma ut från hotellet lite.

Roliga trafikljus

På kvällen såg vi en vacker solnedgång vid stranden.

Vackert!

Dag 4 hade vi anmält oss på en ökentur som nästan hela gänget åkte iväg på. Vi blev upphämtade med jeepar vid hotellet för vidare färd mot öknen.

I väntan på våra förare

På väg

Första stoppet blev på ett riktigt turistställe där de sålde souvenirer och där man kunde göra diverse aktiviteter.

Första stoppet

På det här stället passade våra chaufförer på att släppa ut luft ur däcken för att kunna köra rally i sanddynerna i öknen. Herregud, det var värre än värsta åkturen på Liseberg. Jag trodde att jag skulle dö. Hahaha! 😱😂 Vi överlevde dock och stannade för att ta fina foton i öknen.

Tänk att vi hade åkt rally över de där sanddynerna...

Vi överlevde!

Sedan åkte vi vidare till vårt sista stopp där vi också skulle äta middag och se på magdans mm.
Först blev det kamelridning.

Kamelridning i öknen

Efter en liten ridtur på kamel så blev det bubbel i solnedgången. Trevligt!

Skål!

Buffemiddag

En jättetrevlig utflykt! Nästa morgon kom vi upp till rummet efter det första träningspasset och möttes av en överraskning.
Så här fint gjorde städerskan i ordning vår säng. Jättegullig tjej! Värsta honeymoon-fixet.

Vackert!

På eftermiddagen tog vi en promenad igen längs cornichen. Vi såg Sheraton långt framme och hade det som slutmål. När vi kom fram visade det sig att Sheraton låg i ett annat emirat, Sharjah, som hade stränga alkohollagar så vi kunde inte få en öl som vi var sugna på efter vår promenad. Det fick bli en taxi tillbaka till Ajman där i alla fall hotellen serverar alkohol. Haha!

På kvällen hade vi avskedsmiddag med hela gänget. Jättetrevligt men det blev ingen sen kväll eftersom bussen skulle hämta oss 4.45 nästa morgon. En vecka fyllt av träning och trevliga människor.

Hela gänget

Bye bye Ajman!

Ajman - Ajman Saray - Emirates - Förenade Arabemiraten - Morgan Segerberg - Sabina Dufberg - Training Camp - Träningsresa - fine hotels - hav - kameler - strand - öken