New York!!!!

Jag älskar verkligen New York! Och jag älskar mina fina vänner som gav mig en resa till just New York i födelsedagspresent!  Wow!!! Jag har världens bästa vänner!
De plockade upp mig med bil och vi åkte ut till Arlanda där vi lyxade oss lite med bubbel i SAS Gold Lounge och sedan var det dags att åka.

Tjoho! Vi är på väg!

Väl framme gick det ganska så snabbt för att vara USA genom säkerhetskontrollen och vi tog en taxi till vårt hotell.

Vi närmar oss!

Vi packade upp lite och gav oss sedan ut på stan.

Times Square

Jag hade bokat bord på en av våra favoritrestauranger i närheten men vi var tidiga så vi tog en drink på Royalton Hotel som ligger mitt emot. Smarrigt. Sedan blev det middag på DB Bistro Moderne som vi upptäckte förra året när vi var i New York. Vid det här laget var vi lagom snurriga i mössan av jet lag och för lite sömn så vi stupade i säng efter en god middag.

Cheers!

Nästa morgon vaknade vi tidigt och tog en härlig promenad.

Klassiska the Peninsula Hotel

Två snyggingar på promenad

Rockefeller Center

Godfrulle på vårt favoritställe Pershing Square

Grand Central Terminal

Vackra detaljer i Grand Central

Promenaden förtsatte söderut på Manhattan med stopp på vägen.

Ett litet stopp på 230 Fifth

Poulina och jag tog med Mia och Marie på våra gamla favvoställen så nästa stopp blev Eataly som inte bör missas och sedan till Vin et Fleurs som är en supermysig restaurang i Soho.

Mysigt på Vin et Fleurs

Sedan tog vi en taxi ner till Ground Zero som de andra inte hade sett.

Ground Zero

Dagen avslutades på Century 21 som är en outlet i närheten av Ground Zero där jag lyckades med bedriften att inte handla någonting.

Dag 3 inleddes med ännu en god frukost på Pershing Square och sedan blev det lite shopping på 5th Avenue innan vi tog en taxi till High Line. Jag har glömt att nämna att hela vår vistelse i NYC var det runt 30 grader på dagarna så det var verkligen megavarmt och svettigt. Vi orkade gå en liten sväng i solen på High Line innan vi slank in på Chelsea Market för lite svalka och lunch.
Chelsea Market bör inte missas när man är i New York. Det är en gammal fabrikslokal som numera innehåller trevliga restauranger och roliga affärer samt saluhall. Vi hittade en trevlig vinbar där vi åt en smarrig lunch och drack gott vin. Corkbuzz heter stället som rekommenderas. Mycket duktig och trevlig personal också.

Söt liten bil utanför Chelsea Market

På Corkbuzz hände något roligt. Helt plötsligt promenerar två svenskar in och det visade sig vara bekanta till Poulina. Det hela slutade med att vi satt kvar lite längre och drack champagne med dem eftersom baren hade halva priset på champagne just då. Mycket trevligt! Vi promenerade tillsammans till deras hotell, The Standard och blev uppbjudna till deras rum som var helt magiskt.

Alltså, vilken utsikt! Man såg ändå till Frihetsgudinnan.

Tjoho!

På kvällen hade jag bokat bord på Marcus Samuelssons restaurang Red Rooster i Harlem. Våra nya trevliga vänner hade inte varit där så jag ringde till restaurangen och lyckades lägga till dem till vår bokning. Vi hade en toppenkväll!

Smarrig middag på Red Rooster

Dag 4 åt vi frukost på ett nytt ställe som låg närmare vårt hotell. Le Pain Quotidien är en fransk kedja och det var smaskens. Sedan tog vi tunnelbanan ner till Soho igen för att det är så himla mysigt med de lite lägre husen och alla mysiga restauranger och bra butiker. Här blev det en massa shopping och sedan ett vätskestopp på Sessanta restaurang som hör till Sixty Hotel Soho

Vätskestopp på Sessanta

Sedan gick vi ca 10 meter och hamnade på en restaurang med en mysig innergård där vi åt sen lunch/tidig middag. Restaurangen hette Pera. Trevligt!
Kvällen avslutades med en annan favorit, Upstairs at the Kimberly. Supertrevlig takbar på Kimberly Hotel.

Sista kvällen i NYC

Chrystler Building från Upstairs at the Kimberly

Sista dagen tog jag en välbehövlig sovmorgon medan de andra cyklade i Central Park. Jag tog frukost på Le Pain Quotidien och sedan en promenad i Central Park.

Smarrig frulle på Le Pain Quotidien

Promenad i Central Park

Precis som mina senaste resor till New York var jag tvungen att köpa en ny väska för att få plats med allt. Hahaha!

#tantväska

Tack mina fina vänner för en fantastisk resa!!!! Den bästa presenten ever!!  I love you! <3