Fortsättning Piemonte

Dag 3

Åt den goda frukosten på hotellet. Frukostmatsalen hade ett fantastiskt tak och fina väggmålningar. Mycket vackert!

Efter frukosten begav vi oss ut i Piemonteditriktet för att besöka ännu en vingård. Men innan dess skulle vi hinna med en lunch på en restaurang som hotellet rekommenderat på vägen. Vi anlände till restaurangen,  Locanda in Cannubi, precis på bokat tid. Vilket ställe! Fantastisk utsikt från stora panoramafönster och underbart god mat. En toppenlunch helt enkelt! Rekommenderas om ni har vägarna förbi.

Magnus och Poulina innan dimman lättade utanför

Jag och Micke

Tryffel

Mätta och lyckliga åkte vi vidare till nästa vingård - Renato Ratti. Här fick vi en allmän vinprovning tillsammans med en massa andra människor. Inte lika personligt som på det lilla familjeägda Josetta Saffirio som vi tidigare besökt men goda viner var det.

Vackra vyer från vingården

Efter en härlig eftermiddag med god mat och dryck och vackra vyer begav vi oss tillbaka till vår lilla stad igen. Vad passar bra efter lite vinpimplande? Jo shopping! Så tjejerna och jag gick ut på stan och shoppade lite grann.

En annan rolig sak var att när dimman försvann fick vi helt plötsligt se Alperna som inte varit synliga tidigare. Helt otroligt vackert!

Utsikt från Fossano

Middagen intogs ännu en gång på hotellets finrestaurang Antiche Volte. Smarrigt!

Antiche Volte

Dag 4

Killarna hade bokat tryffeljakt med hund på morgonen men vi andra hade inte kläder till att klafsa runt i skogen så vi tog det lite lugnt på förmiddagen tills killarna var tillbaka. Sedan åkte vi till Alba där tryffelfestivalen pågick för fullt. Killarna gick in i mässområdet där det stank av den vita tryffeln medans vi tjejer gick runt bland de andra festligheterna. Alba är en mysig liten stad.

Vackert inne i kyrkan Santa Maddalena

Killarna dröjde på mässan då det serverades alla möjliga smakprov där så vi andra satte oss på en uteservering och väntade. Som vanligt fick man en jättetallrik med tilltugg till drinkarna.

Smaskens!

Rolig skylt på toan

Vacker fullmåne på kvällen från hotellets innergård

Dag 5

Dags att lämna la Bella Italia tyvärr. Måste hem och banta... Hahaha!
Vi körde genom Barolo på vägen tillbaka till Milano. Finfina vyer.

Vår lilla bil

Mia i vinrankan. Notera det vackra bananskalet.

Poulina och Magnus i vintunnan på Locanda in Cannubi

Alperna från ovan. Ciao ciao Italia!