Träningsresa till Mallorca

Herregud, vad sent jag skriver nu. Men bättre sent än aldrig! Jag har ju inte skrivit om när mamma och jag var på träningsresa till Mallorca med Damernas Värld i maj. Från början hade jag bokat in mig själv men så tänkte jag att det är ju trevligare att få sällskap av mamma så vi åkte tillsammans. Resan arrangerades av Damernas Värld och förutom deras egen personal och chefsredaktör så deltog även Rennie Mirro, Karl Dyall och Renée Voltaire bland andra. Resan var väldigt bra arrangerad och alltsammans var väldigt generöst. Man fick så mycket give aways så vi fick inte ens med oss allt hem.

Två glada resenärer

Hotellet låg nära flygplatsen utanför Palma i Can Pastilla. Vi checkade in och blev välkomnade med ett glas bubbel i receptionen. Trevligt!

Skål och välkommen!

Can Pastilla är ett litet mysigt område strax utanför Palma och det finns lite restauranger och stränder. Dessutom ligger Puro Beach Club alldeles i närheten.

Lunch på en mysig restaurang utanför hotellet.

Stranden i Can Pastilla

Hotellet som vi bodde bo heter Sunprime Waterfront och det är ett modernt och fint charterhotell. Det enda negativa var att det var gemensam buffémiddag vid 5 långbord varje kväll och det är inte riktigt vår grej. Men många verkade gilla det.

Buffémiddag på hotellet. Inte riktigt vår grej.

En av sponsorerna på resan var Kappahl och de hade även en lånegarderob där man fick låna kläder varje kväll. Kul initiativ!

Så här snygg var mamma i lånekjol från Kappahl 👌

Jag lånade strandväska och solglasögon

Katedralen i Palma

På måndagen hade jag bokat bord på La Perla där vi hade en trevlig kväll tills vi blev utslängda. En ny upplevelse men de ville ha in fler gäster och vi hann inte dricka upp vårt vin. Jag har aldrig varit med om något liknande och de flesta av er har nog läst om detta i mitt inlägg på Facebook. Intressant upplevelse...

Under förrätten hade vi det fortfarande trevligt på La Perla

Utsikt från vår balkong

Nästa dag tränade jag och på kvällen åt vi middag på en restaurang på vår gata. Där kunde man äta intressanta rätter...

Sugen på fläskhörlurar?

På onsdagen var vi inne i Palma hela dagen och promenerade omkring. Älskar verkligen Palma! En underbar stad.

Små mysiga gränder

Lunch och en drink på Bar Coto

Jag älskar att leta fram fina hotell och jag brukar följa hotell som jag tycker verkar intressanta på instagram. Därför blev jag jätteglad när vi av en slump gick förbi Can Bordoy Grand House & Garden. Jag har läst om hotellet som verkar helt fantastiskt. Naturligtvis var vi tvungna att gå in och ta en titt och vi blev inte besvikna. Vilket underbart ställe! Det var kärlek vid första ögonkastet.

Entrén till Can Bordoy - mitt nya favoritställe

Varsitt glas champagne i deras fantastiska trädgård

Vackra detaljer

Jag blev så kär i detta ställe så jag bokade in oss där sista natten på vår Palmaresa. Efter besöket på mitt nya favvoställe fortsatte vi vår promenad och hamnade på restaurangen högst upp i varuhuset El Corte Ingles med en vacker utsikt över staden.

Utsikt från El Corte Ingles

En liten öl

Vi hade bokat bord på en av mina favoritrestauranger på kvällen som inte bör missas när man är i Palma, nämligen A ma maison. Restaurangen drivs av en fantastisk tunisisk kvinna som lagar all mat själv och det smakar gudomligt. Dessutom är det halva priset mot La Perla och man blir inte utslängd. Mycket bättre val.

Vacker promendväg till restaurangen

Efter en fantastisk dag i Palma så hade vi bokat in oss på Puro Beach Club dagen därpå.Där tillbringade vi hela dagen med att gotta oss i solen och åt en god lunch.

En härlig dag på Puro

Lunch med utsikt

På kvällen åt vi middag i Can Pastilla på en lokal restaurang.

God middag med nyfiken bordsgranne

Vår sista dag skulle vi byta hotell till Can Bordoy i Palma. Vi åt frukost och tog sedan en taxi till hotellet. I love Can Bordoy!!!!

Vackert på Can Bordoy

Hotellet har en fantastisk service och vi fick champagne och blommor när vi kom 😍

Efter att ha installerat oss tog vi en promenad på stan och åt en god lunch på stan.

En del av vår lunch 👌

På kvällen åt vi middag på vårt underbara hotell och det var supergott och trevligt. Tyvärr regnade det så vi kunde inte sitta i den vackra trädgården men vi hade det trevligt ändå.

Vacker miljö

En perfekt avslutning på en trevlig vecka!