Sista dagarna i NYC

Dag 4 så åt vi frukost på - ja, ni vet var! Hahaha! Jag vet, men det var ju så himla gott!

Ännu en frukost på Pershing Square

Efter frukosten var det dags för dagens promenad. Vi valde att gå 5th Avenue söderut. Första stoppet blev på en takbar, 230 Fifth. De kallar sig för den största takbaren och eftersom vi var på takbarsjakt så var vi tvungna att avlägga ett besök. Vi hittade ett par gigantiska stolar som vi provsatt i men själva takterressen var inte speciellt mysig så vi gick snart vidare.

230 Fifth ligger alldeles bredvid Eataly som vi besökt tidigare och tyckte mycket om vid . Där finns ju också en takbar som är mycket trevligare om man vill besöka en sådan nära Flatiron Building.
Vi fortsatte vår vandring söderut och började så småningom känna oss lite sugna på lunch. Vi hittade världens mysigaste ställe, Vin et Fleurs. Vi trodde först att det var en blomsteraffär som sålde vin med det visade sig vara en fransk restaurang. Mycket trevligt!

Moules frites - MUMS!

Efter en härlig lunch var det dags att vandra vidare. Vi måste ha gått en herrans massa steg denna dag men min stegräknare ballade ur så vi vet inte hur många tyvärr. Nästa stopp blev ännu en takbar - Jimmy at the James. Coolt ställe.

Utsikten från Jimmy.

Nu började vi bli ganska så trötta efter en lång dags promenerande så vi tog en taxi tillbaka till 5th Avenue för att slippa gå hela vägen tillbaka.

Lite shopping på hemvägen

Chrystler Building

På kvällen hamnade vi på en grekisk bar bl a.

Over and out!

Vår sista dag packade vi och checkade ut från vårt lilla hotell och gick för vår sista frukost på ni vet var. Sedan promenerade vi 5th Avenue norrut och var inne på The Plaza Hotel. Otroligt vackert ställe.

Vackert tak på The Plaza

Sedan var det dags att åka till flygplatsen för att flyga hem. Tiden går fort när man har roligt. Vi kommer snart tillbaka igen. Love you New York!!

Bye bye New York!

Ps. Jo, vi uppgraderade oss även på hemvägen men denna gång blev det SAS Plus. :-D