Tre dagar i London

Det var några år sedan jag var i London sist men nu har vi varit iväg en liten sväng. Vi flög med SAS till Heathrow och sedan tog vi tunnelbanan till stan eftersom trafiken i London är helt galen. Tunnelbanan funkade bra och vi tog oss till vårt hotell för den här resan, Corinthia.  Corinthia har ett par hotell på Malta och det är en maltesisk familj som äger kedjan tydligen berättade tjejen i receptionen. Det hade jag faktiskt ingen aning om.

Fina blommor under gigantisk taklampa på Corinthia

Vi checkade in, och tog sedan en promenad i Soho och China town som ligger alldeles i närheten.

Piccadilly Circus

Efter promenaden tog vi en kaffe på hotellet innan vi gick upp på rummet och packade upp och bytte om till kvällen.

Godkaffe på hotellet

Kvällens middag var bokad på Hakkasan som ligger nära Covent Garden. Det är en av två restaurangen som hör till kedjan i London. De finns annars i bla Indien, USA och Mellanöstern. Vi tog en signature menu som lät spännande. Det var jättegott men vi tyckte nog ändå inte att det levde upp till Michelinstjärnan. Kul upplevelse i alla fall.

Förrätten på Hakkasan

Dag två blev det alldeles för mycket godsaker till frukost... Som tur var så promenerade jag i flera timmar efteråt när Matti var på resemässan.

Smarrig frulle på hotellet

Jag promenerade runt i Soho och Mayfair och tittade in på ett hotell som jag är intresserad av, det klassiska Claridge's. Det vill jag prova någon gång. Sedan gick jag upp till Oxford Street och tittade in på några varuhus där innan jag styrde kosan mot Harrods. På vägen dit tog jag ett vätskestopp på Harvey Nichols i Knightsbridge. Godkaffe, vatten och ett glas engelsk champagne. Smaskens!

Because I'm worth it

Efter att ha fyllt på depåerna promenerade jag vidare till Harrods där jag mötte upp Matti och shoppade lite samt åt lunch på Oyster Bar där vi provsmakade allt möjligt gott.

Dagens lunch...

Vi hade tänkt att vara med när julbelysningen tändes på Oxford Street för säsongen men det regnade ute och vi hade det så mysigt på Harrods så vi skippade juleljusen. Det var däremot fullt med juleljus även på Harrods så vi fick vår dos av det ändå.

Jul på Harrods

Efter några härliga timmar på Harrods tog vi en taxi tillbaka till hotellet och vilade fötterna lite innan middagen.
Det var kasst väder även senare under kvällen så vi sprang in på en tapas- och portvinsbar nära hotellet där vi åt middag. Sedan satte vi oss i hotellobbyn och provade goda viner innan det var dags för sängen.

Lite vinprovning på hotellet

Nästa dag var vi lite trötta och beställde frukost till rummet. Jättemysigt!

Mysigt med frulle på rummet

Sedan checkade vi ut och tog en promenad till Westminster Abbey för att hinna med lite kultur också. På vägen dit passerade vi de här snyggingarna.

Vi hann med en lunch på Caffe Concerto innan det bar av till flygplatsen för hemresa. Tiden går fort när man har roligt.