Niagara

Vi kör in i Kanada och ankommer till Niagara Falls på den kanadensiska sidan. Jättevackra blomsterarrangemang överallt men staden känns som om man hamnat i 80-talet. Lite overkligt nästan. Vi checkar in på vårt hotell Marriott Fallsview Hotel med utsikt över fallen.  Enligt deras hemsida var hotellet nyligen renoverat men var då kan man fråga sig. Vi hade bokat en juniorsvit med utsikt. Utsikten var det mest fantastiska jag har sett men rummet.... Hallå 80-talet! Det var en soffa vid fönstret så man kunde sitta och titta på fallen. Den såg ut som om den kom från en gammal husvagn. Riktigt sunkig. Men utsikten - WOW!

Fantastisk utsikt från rummet

Tog en promenad i staden som Gud glömde. Hur kan man göra en stad så här ful? Gamla fula betonghus som behövde renoveras och dessutom var stan som ett stort gammalt fult tivoli. Det fanns flera spökhus och vaxmuséer men allting såg riktigt slitet och gammalt ut. Det var verkligen kontraster mellan de fantastiska fallen och den nedgångna staden. Hallå Kanada! Uppryckning!!
Vi åt middag på en italienare med utsikt över fallen. Det var kolsvart på restaurangen så att man skulle se fallen. Svårt att se maten men fallen var upplysta i olika färger.

Fallen lystes upp i olika färger på kvällen

Vi promenerade tillbaka till hotellet och hade en fantastisk utsikt

Man kan inte sluta titta. Tur det eftersom rummet var trist.

Nästa morgon vaknade vi till samma vackra vy och tog oss sedan till båtarna som tar en ut till fallen. Detta rekommenderar jag verkligen. Man var tvungen att ha regnponchos på sig men det var verkligen värt turen.

På väg ut med båten

Coolt att komma nära

Efter en rolig båttur gick vi tillbaka till hotellet och hämtade bilen och åkte till Inniskillin som producerar fantastiska isviner. Detta var verkligen också värt ett besök. Vi provade viner och köpte med oss en låda av vårt favoritvin.

Vi provar isviner

Yummy

Jajemen!

På vägen tillbaka tog vi en tur genom den urgulliga byn Niagara-on-the-lake. Supergullig liten by! Om jag någongång skulle komma tillbaka till Niagara skulle jag bo där och ta bilen till fallen. Tips för er som inte varit där ännu.

Tillbaka till hotellet och vår fula soffa... 🤢

På kvällen åt vi middag på en jättetrevlig restaurang som vi hittade på Tripadvisor. Vi höll på att inte hitta dit då den låg i källaren på ett hus som såg ut som det kunde legat i ett industriområde i Järfälla eller nåt. Jättebra ställe och ägaren som serverade oss såg ut som Jude Law. 👌

Kvällsvyn från vårt fönster

God morgon Niagara Falls!

Nästa morgon kände vi oss ganska så nöjda med vår vistelse vid fallen och checkade ut och åkte tillbaka till USA. Frukost köpte vi längs vägen och vårt mål för dagen var att ta oss tillbaka till Saratoga Springs igen för jag hade hittat ett annat hotell som verkade kul där. Dessutom är det en trevlig liten stad. Vi kom fram på eftermiddagen och checkade in på vårt nya hotell Saratoga Arms.
Hotellet är ett litet familjeägt pensionat men riktigt trevligt. Alla rum ser olika ut och vi fick ett rum som gick i blått och vitt med kul detaljer.

Kul detaljer

Saratoga Arms

Vi tog en promenad på stan och åt middag på en italienare på kvällen.

Middag på Chianti Ristorante

Nästa morgon åt vi en fantastisk frukost på hotellet innan checkade ut och lämnade Saratoga Springs för den här gången. Vårt mål för dagen var att ta oss tillbaka till New York för att bo där våra sista två dagar. Men det kommer i nästa inlägg. 😜