Tillbaka till New York

Efter en riktig roadtrip längtade vi tillbaka till New York men den här gången tänkte vi testa att bo på Brooklyn-sidan istället för Manhattan. Jag hade spanat in ett läckert hotell med fantastisk utsikt över Manhattan som ligger i Williamsburg. Vi körde dit och checkade in. Riktigt häftig utsikt från the William Vale. 👌

Utsikt mot Manhattan

Matti inledde med att se en match som han inte ville missa sedan tog vi en promenad i området.

Tunga skyar över Manhattan

Skönt att röra lite på sig efter flera timmar i bilen. Vi hamnade på en lokal pub där vi åt middag på kvällen med krypavstånd till vårt fina hotell vilket var skönt.

Middag på Kent Ale House

Wow!

Nästa dag tog vi en promenad till Café Beit och tog oss sedan till piren där man tar båtarna mellan Brooklyn och Manhattan.

Frukost på the Beit

Vi tog båten till Dumbo och gick sedan hela vägen tillbaka till Williamsburg. Det tog en jäkla tid och det var jättevarmt...

På promenad i Brooklyn

Tillslut hittade vi ett ställe som verkade trevligt, The Bedford, där vi åt lunch och kopplade av lite i skuggan. Vi längtade tillbaka till vårt fina rum och balkong så vi tog oss tillbaka dit.

Fantastisk solnedgång 👌

Vi satte oss en stund på hotellets takbar med en ännu mer fantastisk utsikt.

Vårt rum var 🙏😍

Middag på kvällen blev på Oregano som skulle vara en riktigt bra italienare. Inget speciellt tyckte vi.

Mycket bilder på vår fantastiska utsikt.

Nästa dag var det dags att resa hem efter två veckor i USA och Kanada. Rätt skönt ändå när man varit borta ett tag. Vi stannade på rummet till kl.12 och packade och njöt in i det sista innan vi hämtade ut vår bil och körde mot Newarks flygplats.